Arendal - Reisverslag uit Froland Verk, Noorwegen van rosalieklercq - WaarBenJij.nu Arendal - Reisverslag uit Froland Verk, Noorwegen van rosalieklercq - WaarBenJij.nu

Arendal

Blijf op de hoogte en volg

19 Juli 2014 | Noorwegen, Froland Verk

Wat is het hier mooi... Na een treinreis van vier en een half uur kwam ik gistermiddag rond half vier aan in Arendal. En wauw. Wat een lief stadje. Arendal is een schattig vissersstadje met mooie witte huisjes op de fjorden en een heel klein haventje. Na twee uur te hebben rondgelopen in Arendal vertrok ik met de bus naar m'n tweede hostel. Niemand, zelfs het hostel zelf wist niet dat er een bushalte voor het hostel lag. Gelukkig, want anders had ik een half uur met m'n twee zware rugtassen over allerlei heuvels moeten lopen. Hoe het kan dat het hostel dit niet wist weet ik ook niet, maar ja..

Het Froland hostel ligt op 25 minuutjes rijden van Arendal. Ik heb een kamer helemaal voor mij alleen, wat ook wel fijn is na twee nachten met zeven andere meiden op een kamer te hebben geslapen. Het is hier jammer genoeg wel heel erg gehorig, dus ik hoor nog steeds mensen vrij hard snurken, maar dat hoort erbij natuurlijk.

Ik zit hier middenin het bos en het hostel staat vlakbij een prachtig groot meer. Het ziet er echt net uit als op de foto's die je altijd van Noorwegen ziet in reisboeken, het is net een sprookje..

Vandaag ben ik weer met de bus naar Arendal gegaan, heb wat gewinkeld en heb vooral genoten van het prachtige uitzicht over het fjord. Het is echt een verademing om hier te zijn, in het rustige Arendal en Froland, zeker na het drukke Oslo!

Morgen vertrek ik weer, de reis gaat verder naar Stavanger. Liefs en welterusten vanuit Noorwegen!

  • 19 Juli 2014 - 12:06

    Brenda En Merel:

    Hoi Roos,

    Hier komen ineens de vragen...is ze helemaal alleen op reis? Kan ze nou niemand om hulp vragen? Wat als ze ziek wordt? Of overvallen?
    Zal je geen heimwee krijgen?

    Goeie reis nog door dat mooie landschap xxx

    Merel & Brenda

  • 20 Juli 2014 - 22:05

    Esther:

    Hoi lieverd !
    Inmiddels ben je hier vast al weer weg ;-)
    Denk elke dag aan jou en je mooie reis....
    Enjoy !!!
    Kus, mama.

    Ps voor Brenda: Ja, mijn stoere dochter is helemaal alleen op reis. En jahoor, ze heeft geleerd dat als ze hulp nodig heeft, dat ze dat dan aan iemand in haar buurt moet vragen.
    Ziek worden onderweg ? Ja, dat kan. Dan blijft ze een dagje op bed liggen in het hostel. Een overval.....tja, daar moet je natuurlijk niet aan denken..... maar dat kan je ook overkomen op straat in Heerhugowaard of bijv. in Hoorn.....
    En dan als laatste heimwee....ja, ook dat kan. En daar zal ze dan op dat moment mee moeten dealen....maar dat redt zij !!!
    Maar bovenal een prachtige ervaring: als 18-jarige alleen op reis/ontdekkingstocht, want de wereld is zo mooi !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Froland Verk

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 2121

Voorgaande reizen:

15 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Op naar Scandinavië!

Landen bezocht: